Souldiers ya a la venta, notas dentro

1 me gusta

Para Xbox no?.
Aunque normal, si el juego en esa versión es inacabable… Se supone que pasado mañana sale un parche, a ver si lo arreglan y puedo seguir jugando.

Estoy idem, a punto de llevar al templo del fuego y esperando al parche.

1 me gusta

Si lo físico va a morir pronto, en Xbox lo va a hacer bastante antes que en el resto. Es una tendencia que se lleva viendo los últimos años y con el tema de que quieren ser un servicio tipo Netflix y todo lo enfocan por ahí…pues ya se sabe.

En cuanto al juego, reservado está desde que se anunció en Pix n love, tras ver unos cuantos vídeos jugando no me lo pensé demasiado.

¿Está en todas las plataformas?, porque lo que he visto tiene muy buena pinta.

Mañana ya nos diréis que tal el juego con el parche. Servidor igual se lo pilla en físico para switch, que meridiem y tesura suele currarse las ediciones físicas y luego es de esos juegos que no creo que saquen mucho mucho stock

A ver ese parche, lo tengo pendiente hasta que me pase el UnderMine

El juego es bastante mediocre, un metroidvania muy del montón con un pixel art muy bueno eso si.

NEW MAJOR UPDATE v1.1.1 | Changelog

We’re happy to announce that the v1.1.1 is live on PC!

This update will also be deployed on consoles in the coming weeks.

This new major update includes improved game balancing towards enemies, classes and level design, and bug fixes. To reassure some of you, the purpose wasn’t to make the game easier but simply fairer and more balanced, with a hard mode that remains very challenging.

Here’s the Patch Note so you can follow along with all the main changes added to Souldiers:

uldiers

El contenido oficial y de la comunidad más popular de la semana pasada. (?)

NEW MAJOR UPDATE v1.1.1 | Changelog

15:53

We’re happy to announce that the v1.1.1 is live on PC!
This update will also be deployed on consoles in the coming weeks.

This new major update includes improved game balancing towards enemies, classes and level design, and bug fixes. To reassure some of you, the purpose wasn’t to make the game easier but simply fairer and more balanced, with a hard mode that remains very challenging.

Here’s the Patch Note so you can follow along with all the main changes added to Souldiers:

Quality of life improvements:

• Reduced loading times on Retry.
  • Added resolution selection options to Options Video menu.
  • Added new save statues and checkpoints around the game world.
  • On retry, recover HP up to a certain % depending on difficulty (100% in Easy, 50% in Medium and Hard).
  • Warm necklace no longer needs to be equipped to give protection from high temperatures, and now has more effects.
  • Removed teleporter confinement restriction during the Great Pyramid arc.
  • Statue checkpoint menu appears automatically after first activation to avoid confusion.
  • Great Pyramid secret spinning doors are now marked in the map when on camera, no need to enter. Visited ones are marked different for extra clarity.
  • Marked Great Pyramid’s opened globus doors as opened in map.
  • Revised some hard-to-do jumps in Sunken Laboratory.
  • Mana bar is refilled when getting a skill sphere, so new skills can be tested.
  • Readjusted sand platforms in Royal Scorpion combat for clarity.

Many bug fixes, including:

• Bugs leading to soft locks, falling into the void or unfinishable quests.
  • Fixed some props/gameplay elements sometimes not appearing.
  • Fixed maps from other zones being slightly visible in Great Pyramid and Forest of Fyr.
  • Fixed volume of some ambience sounds.
  • Fixed Archer Skirmish not working with hidden Nomad Thiefs and Battos.
  • Fixed Archer Skirmish arrows sometimes getting stuck forever.
  • Fixed Scout Parry stamina cost being way too high.
  • Fixed Altera Punisher not detecting the player after retrying.
  • Fixed Sunken Laboratory pressure jets not affecting pig bombs.
  • Fixed Dark Sword being reachable without the bridge.

Player class improvements:

• Reduced roll cooldown time.
  • Increased player stamina regeneration rate.
  • Set same initial HP of Archer and Wizard as Scout.
  • Reduced mana cost of all classes’ skills.
  • Easier deflection of blue enemy attacks.
  • Adjusted weapons’ shard cost.
  • Improved healing and mana recovery effects of Health and Restoration potions and Regeneration Vial.
  • Improved necklaces’ healing properties.
  • Increased attack boxes of Scout air attacks.
  • Archer arrows do reduced damage instead of missing if hitting far targets, and have bigger attack hitboxes.
  • Easier Archer Skirmish attack execution.
  • Reduced number of levels for each increase in Archer’s number of arrows.
  • Increased Archer bow damage.
  • Increase Wizard’s homing target detection area and damage.
  • Increased Wizard mana regeneration rate, and reduced mana cost of detonating clones and Spellweaver attacks.
  • Improved area and duration of Wizard ‘Vital sproutling’ skill.

Enemy revision:

• Major rebalancing of all enemies/bosses stats, revising health, damage, chance of negative effects, damage to shield, loot, elemental weaknesses/strengths and hitboxes for a fairer experience in all difficulty levels.
  • Reduced evasive behaviour in flying enemies.
  • Increased time between attacks in some enemies.
  • Removed invincibility in some enemies, or changed it to elemental resistance.
  • General revision of traps (flying darts, electric coils, turrets).
  • Repositioned/removed enemies in some conflictive spots.
  • Player-tracking turrets in Floating Module don’t fire if outside the camera.
  • Revised Golems’ max projectile distance.
  • Increased Enchanter delay between spawning minions, reduced maximum of simultaneous minions.

Other changes:

• Added Traditional Chinese localization.
  • Restore health inbetween some multi-stage combats.
  • Removed time freeze when effective attacks hit.
  • Fire Temple torches don’t turn off automatically anymore.
  • Enlarged Pig Bomb’s contact zone with switches for better feedback.

¿Arreglar las versiones de consola, que son literalmente injugables por todos por culpa de que no tuvieron ni la decencia de testear de forma normal el juego? No, mejor centrarse en casualizar el juego para la versión que va bien…
A saber cuándo es realmente las “coming weeks”
Ya me está pareciendo una estafa el juego.

¿Tendrán la cara de esperarse al lanzamiento en físico hasta septiembre?

Cuando he visto lo del balanceo me he preocupado, da la sensación de que va a pasar de ser injustamente difícil a ser demasiado fácil.

Hasta que no llegue la actualización a consolas no juzgaré tampoco, quizás ahora en normal sea sencillo pero en dificil si que sea un reto en el buen sentido de la palabra.

Veremos qué pasa.

Pufff no pinta nada bien, leyendo comentarios de Steam sobre el nuevo parche está este

Here is what I already noticed

• You make up to quadruple damage it’s insane.
  • game is littered with checkpoints, every 20 to 30 seconds, you can facetank through enemies to the latest checkpoints
  • Bosses die way faster sometimes they have half their hp. Yes half their hp while you still do way more damage
  • Healing is way too strong it’s ridicioulous
  • Plattforming segments were altered so you can’t fail with a functioning human brain
  • Spider puzzle with the torches isn’t a puzzle anymore, you can take your time activate them in the most unoptimized approach you can think of.
  • Pyramide no longer locks you away but the dialouge has been unchanged WTF? Are you so scared of stripping players freedom when the situtiation requires it, besides upgrading weapons, there is no reason to return too anyway.

There are tons of more things. All in all they overcompensated to a ridiciolus degree. The hardest difficulty now is easier than the easiest one previously.

Yo estaba bien con la máxima dificultad, y ahora han destrozado el juego.

2 Me gusta

Joooooder xD, de un extremo a otro.

Lo han entendido totalmente mal, aunque imagino que tendran mucha culpa los que siempre se van quejando de que los Soulslike no tienen un modo facil…

Lo malo del juego no era la dificulta en sí, era lo injusto que era con algunas mecánicas que había que rebalancear y ya, como engancharse automáticamente a los salientes que te jodían vivo, el larguísimo cooldown de rodar o que algunos enemigos tenían aimbot hasta fuera de cámara xd.

Arreglar cosas así estaba bien, pero minimizar el daño/vida de los enemigos y poner un checkpoint en cada esquina no hace sino que quitarle todo el desafío “bueno” que ofrecía.

1 me gusta

Solo demuestra que esos devs están bastante verdes en lo suyo, creo yo. En vez de ser fieles a una visión, se han acojonado al ver la respuesta masivamente negativa y han cedido…para encontrarse un efecto rebote.

1 me gusta

Toda la razón, imagino que es un estudio en pañales que necesita ventas para poder seguir con esto y les ha acojonado quee las mañas críticas afecte a esto.

En mi opinión no costaba nada poner estás características en el modo facil del juego y dejar la dificultad extrema como estaba el juego hasta ahora, arreglando los bugs y algunas otras cosas claro esta.

Llegan hacerlo así y lo clavan.

1 me gusta

Ahora les tocará supongo programar un “Original Mode” para dejarlo pre-parche xD

Pobreticos, imagino que serán novatos acojonados xD. Al final espero que a base de parches le cojan el tino y en unos meses esté decente pero… Ahora mismo lo voy a obviar porque veo que meten cambios muy tochos sin el suficiente testing.

2 Me gusta

Pues se van a comer un refund bien rico que aún no lo había ni probado