Novedad Jugosísima sobre el cast de Mandalorian 2 T (Spoiler)

Star Wars Exclusive: ‘The Mandalorian’ Season 2 Casts Rosario Dawson as Ahsoka Tano

We have exclusively learned that Rosario Dawson will appear in The Mandalorian season 2 and are excited to report that she will be playing a fan-favorite character previously only seen in the Star Wars animated productions. Dawson will be playing a live-action version of Ahsoka Tano, Anakin Skywalker’s Jedi padawan apprentice who appeared in Star Wars: The Clone Wars and Star Wars: Rebels . This would be the character’s first appearance in live-action.

Ahsoka Mandalorian Season 2 Casting

Dave Filoni , the co-creator of Ahsoka in animated form, is a writer, producer, and director on The Mandalorian . He made his live-action directorial debut helming multiple episodes of the first season, and we saw a couple of weeks back that Dave Filoni had returned as a director for the second season. We have confirmed this Dawson casting with two independent sources. We reached out to Lucasfilm to request a statement from the company or Dave Filoni, but received no response. We have been chasing this scoop for a month now and have reached out to Rosario’s reps, who also didn’t respond.

This is a fan-casting dream come true. In 2017, a fan tweeted at Rosario Dawson, asking her to appear in a Star Wars movie as Ahsoka, and the actress responded, “Ummmm… yes, please?! #AhsokaLives” This tweet spurred groups of fans to campaign for her to play the role. Dawson was later asked about the fan campaign while appearing on Good Morning America, and she commented that “It would be amazing!”

As a fan of the character and Dawson, I’m excited to see Ahsoka make her live-action debut in The Mandalorian .

What Might Ahsoka’s Role Be In The Mandalorian?

Ahsoka made an appearance in the epilogue of the Star Wars Rebels series finale entitled “Family Reunion – and Farewell” (embedded above) that teased a future adventure. She returned to Lothal after the Empire’s destruction to join Mandalorian warrior Sabine Wren in her quest to find their friend Ezra Bridger, who disappeared while battling Grand Admiral Thrawn years earlier. “Ezra’s out there somewhere,” Sabine thinks to herself. “And it’s time to bring him home.” The scene seemed like an obvious set-up for a future animated television series sequel/spin-off or movie.

We don’t know for sure how Ahsoka figures into the plot of The Mandalorian , but let’s speculate. Spoilers for season one of The Mandalorian follow.

The Darksaber, the ancient and unique black-bladed lightsaber wielded by Moff Gideon (Giancarlo Esposito) in the season one finale of The Mandalorian , was once the property of Sabine Wren – the colorful Mandalorian warrior who Ahsoka joins in her quest for Ezra. So it might make sense that Sabine plays a role in this upcoming season as well, although I have no confirmation on her appearance. Ahsoka also had a relationship with Jedi Master Yoda, one of the only other known people of The Child’s (AKA Baby Yoda) mysterious species. So maybe Ahsoka could help provide some information in that respect?

Going deeper down the well of speculation: last month during the Walt Disney Company’s Fiscal First Quarter 2020 Financial Results Conference Call, then-CEO Bob Iger mentioned that “ The Mandalorian season 2 coming in October, and then more coming from The Mandalorian thereafter, including the possibility of – infusing it with more characters and the possibility of taking those characters in their own direction in terms of series.” If that Rebels epilogue is set somewhere within the same timeline as The Mandalorian as it appears, perhaps Ahsoka’s appearance in season 2 is a set-up for a live-action Disney+ spin-off series or movie.

POR DIOS

1 me gusta

This is the way

1 me gusta

Parece que el verdadero universo de Star Wars no está en las películas.

7 Me gusta

Es oficial?

1 me gusta

Una nueva orden Jedi con asoka de jefa? A quién tengo que matar para que pase

HOLY FUCKING SHIT

Si esto llega a ser verdad HOLY FUCKING SHIT.

Donde se ubica cronológicamente esta serie?

Mas que la 8 y 9 :sweat_smile:

Jon Favreau quiere aprovechar el espacio temporal entre los Episodios VI y VII

1 me gusta

Ella no es una Jedi :reverte:

De todas formas todos sabemos que no había Orden por aquella época así que esta claro que sorpresas en ese sentido pocas.

Entonces hay historias buenas para sacar porque con el 9 se muere todo

THIS

IS

THE

MOTHERFUCKING

WAY

https://www.youtube.com/watch?v=UO2uanw7P0o

1 me gusta

Pues yo vengo a ser la nota discordante, y no es que quiera hacerme notar, es que no le veo nada positivo a esta noticia.

Primero porque llegué a ver las dos primeras temporadas de The Clone Wars y sé que ofenderé a más de uno porque este personaje está como muy bien valorado por los fans aunque yo no entienda el porqué, y Ahsoka Tano me pareció una niña cojonera y ya, que maldito el día en el que creyeron que Anakin necesitaba un padawan, no sé porqué tanta obsesión con el personaje si es una mierda, al menos por lo que vi yo.

Y segundo porque si The Mandalorian hizo algo bien es demostrarnos que podían hacerse buenas historias dentro del universo de Star Wars sin tener que estar metiendo siempre a los putos Jedis por el medio, pero no, ni The Mandlorian se salva, parece que si es Star Wars tiene que haber Jedis sí o sí.

Lo único que me gusta de esto es que de ser todo verdad sí, Rosario Dawson me pega mucho como una Ahsoka Tano adulta o algo así, y la actriz me gusta, de ser todo esto cierto la elección me parece muy buena, pero vamos, que es lo único positivo que le encuentro a todo este asunto.

2 Me gusta

No sé, a lo mejor es que luego mejora o yo qué sé, pero de momento se me hizo muy plasta.

Sobre todo en la peli, teniendo que cuidar de ese Jabba the Hut pequeño.

Es normal, es una niña cojonera plasta. Pero luego se vuelve un personajazo. Por lo menos es mi impresión, va evolucionando y mejorando.
Y al principio es una chulita de mierda, yo entiendo que a posta. Pero luego es la polla.
Si no recuerdo mal los fans la odiaban a muerte al principio, habría que buscar en reddit, fijo que no andan muy lejos esos posts tirando mierda al personaje. Y años después, todo son alabanzas :joy:
2 Me gusta

https://www.youtube.com/watch?v=siVys4vMxPs
https://www.youtube.com/watch?v=C7wRJHY4lmk

Top 10 anime redemption arcs

2 Me gusta

Ella siguio un camino diferente, no quiere decir que no forme otra orden por si misma. Habra que esperar pero molaria mil

Estoy de Asohka hasta los huevos, es como con Darth Maul, que me gustaba y ahora no puedo verlo delante.

PD: Buenas domingas tiene Dawson… por lo menos alegrará la vista

He ahí el quid.

Es tu opinión, perfecto, pero si solo has visto dos temporadas (considerando que Ahsoka está en todo Clone Wars + Rebels + novelas), tu opinión se basa en conocer poco al personaje. Puede que aunque veas todos sus arcos siga sin gustarte. Está bien, es tu opinión :man_shrugging:

Yo no la comparto, y creo que Ahsoka es de lo más fresco que hay en el UE actual junto a Dr. Aphra y Sergeant Kreel. Pero cada cual tiene sus gustos.

2 Me gusta