Los japoneses piensan que Miyamoto y Furukawa cobran poco

When Nintendo published their fiscal earnings results for the year ending March 31, 2020, the company also revealed the annual compensation for its top management employees.

The highest paid employees are as follows – Nintendo President and CEO Shuntaro Furukawa made 211 million yen (USD1.97 million), Nintendo fellow Shigeru Miyamoto made 171 million yen (USD1.6 million), and director Shinya Takahashi earned 111 million yen (USD1.04 million).

Given the incredible performance of the Nintendo Switch and the company as a whole, many Japanese commentators were shocked at how much Nintendo paid their top employees. They commented that the salaries for all three employees are “too low”, and Miyamoto, who is a public face for Nintendo, deserves to be paid 10 billion yen (USD93 million), in line with the compensation CEOs received overseas.

It is worth mentioning that the wealthiest Japanese companies pay their top employees between USD1 million to USD5 million a year, as they usually do not receive performance-based pay.

1 me gusta

Lord Pelazus, nuestra gente dice que cobramos poco para lo que hacemos.
Eso demuestra que lo que hacemos no es por el dinero, Shigeru, lo hacemos para extender el reverso tenebroso de los videojuegos por toda la galaxia consolera. Cobrar un millón mas o un millón menos… es lo de menos.

1 me gusta

Vaya pinta que tienen los este asiáticos

Hombre es mucha pasta pero Miyamoto 1 millón en una compañía que mea oro líquido como Nintendo si parece bajo.

Siempre pueden cancelar otra década de desarrollos de Retro Studios para pagarle más a Miyamoto.

1 me gusta

O hacer colectas:

¡Colabora, nintendera, Shigeru necesita tus yenes!

Una limosnita por el amor de Shigeru.

Vosotros, si no dais dinero a Shigeru, o no sois Nintenderos Imperiales, o sois rebeldes sonyers o xboxers.

1 me gusta

Propongo echar a Miyamoto y con su sueldo hacer un F-Zero nuevo.

3 Me gusta

Que culturas mas diferentes anda que ibamos a decir eso los españoles a unos empresarios…XD

O ya tiene que ser realmente poco para que digan eso…una de 2.